вівторок, 20 квітня 2021 р.

 

                                     Українська мова 6 клас

                                                20 квітня(вівторок)

                                                 Урок №106

            Тема: Присвійні  займенники, їх відмінювання.

                                            Хід уроку

     *** Присвійні займенники вказують на приналежність предмета першій (мій, наш), другій (твій, ваш), третій (його, її, їхній ) чи будь-якій (свій) особі.

       Присвійні займенники (крім його, її) змінюються за родами, числами і відмінками, як прикметники. Займенники його, її - незмінні.

                       *  Вибіркова вправа.

 Прочитайте вірш, випишіть присвійні займенники, визначте граматичні категорії :    рід, число, відмінок.



КРАЇНА МОЯ — УКРАЇНА

Мої нескінченнід ороги

Сплелися, мов доля моя,

 Я знову вернув до порога,

Де батьківська рідна земля.

 

Країно моя — Україно,

Ще пращурів пам'ять жива,

Знайома тут кожна стежина,

І сонце мене зігріва.

 

Хай пісня твоя, Україно,

Злітає, як птах у блакить,

 А мова твоя солов'їна

У рідній оселі звучить.

 

Піду у садочок вишневий,

Послухаю співс олов'я,

Там ранок зустріну рожевий,

Тобі я вклонюся, земля.

Ф. Пантов


 

                    Відмінювання.


 

Н.в. наша Україна

Р.в. нашої  України

Д.в.  нашій Україні

З.в. нашу Україну

О.в. нашою Україною

М.в. (на) нашій Україні


Відновлення. Користуючись довідкою, відновіть вислови.

Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що

Забудеш рідний край — коріння всохне.

Дзвіншабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.

Тобі, Україно, і перший …,подих, і подих останній тобі.

Мій, рідний краю, до твого порогу припадаю!

серце в Україні і душа

Довідка: наша,твоє, наших, моя. мій, твого,наше,моя.

Домашнє завдання .Опрацювати ₴ 44, вправа 498.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар