середу, 7 квітня 2021 р.

Особові займенники

 

                                       Українська мова 6 клас

                                              8 квітня ( четвер )

                                               Урок №101

Тема.   Особові займенники, їх відмінювання.

 

Хід уроку

                                  ***Прочитайте вірш Г. Боряна

Вчимо ми цю частину мови.                                   

Вивчіть й ви обов’язково.                                 

Посміхнувся  я: «Привіт!»                                  

Усміхнешся ти в отвіт.

Й засміються навкруги –

Він, вона, воно, вони.

Так, усмішка всіх єдна.

Жити в дружбі помага.

 

             Заповнити  таблицю (письмово)

Особа

Однина

Множина

1-а

Я

Ми

2-а

ти

Ви

3-а

Він, вона, воно

Вони

 

***Особові займенники вказують на особу або осіб. Займенники першої особи (я, ми) вказують на мовця; другої особи (ти, ви) — на співрозмовника; третьої (він, вона, воно) вказують на особу, яка в розмові участі не бере.

(Особові займенники змінюються за числами, відмінками. У непрямих відмінках мають іншу основу, ніж у називному ( я - мене; ти - тобою). Особові займенники надають мовленню особливої щирості, схвильованості, задушевності.

Займенник ВІН змінюється ще й за родами. У непрямих відмінках займенників третьої особи після прийменників з'являється приставний звук [H]: до нього, у неї, при них.)

 

 

 

Домашнє завдання.  Опрацювати ₴ 41, вправа 470.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар